SHEPHERD sweden

 
 
 
 
varmt och gott om fötterna vill jag lova ♥

första advent

 
 
av någon anledning tänder vi alltid alla ljusen samtidigt, ser ju mkte mysigare ut ändån ;)

wake up, world needs you

blev ett riktigt hårt pass på gymmet! tog en sväng förbi solariet med som inte gjorde mig ett dugg brunare, kanske beror på att lysrören inte har bytts ut på jätte länge? 
nåja, nu har jag precis lästa klart 25 sidor om islam tills imorn. kommer nog gå åt skogen, men det är sånt man får ta när man har varit hemma i sjuksängen, tyvärr.    
nu är det tid och sova, har sovmorgon imorn men skönt och få sova ut. eller sova ut och sova ut, jämfört med de 4-6 timmars sömn jag brukar får är det väl rätt så gott! :D
 
kort och gott, ´schlaaafar nu, gonatt!  
 

jag ljög inte, jag sa bara sånt som senare visade sig vara osant.

sur och tvär fick jag dra mig iväg till skolan imorse. men det var nog nödvändigt, varit en jobbig dag för mitt lilla huve men skönt nu för jag behövde nog komma ut och röra på mig.   
jävligt irriterande att folk inte pallar skotta utanför sina hus så det ligger typ en meter snö som jag och mina converse ska ta oss igenom. haha nej jag får skylla mig själv, var inte riktigt beredd på att nå snö skulle komma så vinterskor äger jag inga än. 
dock sitter jag och klickar hem ett par ugg's nu. neeeded!
 
snart kommer bästis hit, saknat henne så jäkla möööööd. hade tänkt att dra till gymmet, mest för att ha något att göra, sen om det blir någon seriös träning kan jag inte lova..  
kanske lägger mig i solariet en stund, kan ju alltid låtsas att jag ligger på stranden i thailand och steker (y) 
 
 
nu drar jag, pussssssss ♥  

 

samma gammla visa

och här sitter jag och ugglar. ja ush och fy, kan inte sova. har sjukt ont i tinningarna, alltså inte vanlig huvudvärk, och blir yr så fort jag reser på mig. vad det beror på har jag faktiskt ingen aning om. men det är tillräckligt smärtsamt för att hindra mig gå till skolan. men förhoppningsvis mår jag bättre imorn, och kan traska iväg. annars blir det ännu en dag i sängen med desperate hosewives på teven, inte helt fel det heller.
 
snart är det juletider.. 
jag lovar tomten, jag har varit snälla i år (a) 
fast i år har jag faktisk sagt att jag inte önskar mig någonting. 
bryr mig mindre och mindre om julklappar för varje år som kommer. tycker det är mycket roligare att ge bort än att få. 
god mat och trevligt sällskap duger gott för att min jul ska bli mysig.
dessutom har jag ju faktiskt precis fått ett helt nytt rum, två skidresor och en resa till i egypten! :)  
 
 
äh nu, får jag starta ett sista avsnitt på desperate housewives, ta en smärtstillande och försöka somna. natti ♥


tack för kaffet


Augustana - Fire. Cover by Grayson Chance


fars dag

idag har jag naturligtvis firat min underbara far. fixade lite fika och slog in lite presenter till honom. han fick en ny plånbok och en sportbag. 
det behövde han fakitskt och han blev glad : )  
 vid tre tiden åkte vi hem till farmor och farfar och passa lilla Issabelle medans resten av släkten var i stan och kollade på någon teater. vid sex tiden kom dem och vi åt farmors goda mat och hade det trevligt.   
 
imorn är det skola igen, tror kanske vi har studie dag på onsdag? hoppas.  
ja ush och fy, vill ha jul lov. mysig julafton med familjen, nyår med dem bästa, och sedan vemdalen med dem oslagbara. gonna be wonderful. 
 
nu ska jag somna till desperate housewives. sov gott natti.
 

Lillsjövägen 39

har jag glömt berätta att vi ska flytta?   
tänkte visa lite bilder på huset.
 
 
 
 
köket/matsal 
 
 
kök 
 
 
bort mot vardagsrummet 
 
 
vardagsrum 
 
 
ovanvåning bort mot mitt rum 
 
 
 
 
mitt rum 
 
 
andra delen av mitt rum  
 
 
mitt badrum 
 
 
mammas och pappas sovrum 
 
 
mammas och pappas walk in closet 
 
 
mammas och pappas badrum  
 
 
 
 
gästrum 
 
 
baksidan av huset 
 
 
nej okejdå.. vi ska inte flytta. tyvärr. tycker huset är sjukt mysigt, älskar blandningen av nytt och gammalt. 
hittade det när jag skulle få lite insperation till projektet jag gör på praoplatsen, och det fick jag minst sagt! :)  
men om 10 år så kanske jag bor där? ni är välkommna på en kopp kaffe, bara till att kika in ;)  
kanske ska börja spara då? huset går på hela tolv miljoner. ja..kanske ska satsa på hästar? trisslotter?  


un buen día

och nu har lovet tagit slut. men det allvarliga har inte börjat riktigt än.
imorse steg jag upp ovanligt tidigt för att hänga med josefin en dag till skolan. pappa körde snällt oss till LBS i lund, josefins skola. rätt chill dag, hon hade bara två lektioner. men det var otroligt kul och se vart min bästis håller hus om dagarna. förstår verkligen att du trivs där! : ) 

vid halv tolv traskade vi iväg till en thai restaurang för lite (läs: mycke) lunch.
sen gick vi bara runt i lund och kikade i butiker för att sedan slå oss ner på espresso house.  
jag vet inte varför men vi kunde bara inte sluta skratta, exakt allt och alla som gick förbi gjorde vi narr av, haha.
sen när vi skulle gå tar en gammal italiensk ikke svensk talande man tag i min arm och bara "your a very happy girl, höhöhö!"  jag: "mmmmmhmm :D" josefin: "buenos nachos!"    
 
väl hemma i Höör kom Jessica och hämtade oss och följde med hem till min mamma och fikade på lussebullar.
riktigt trevligt.

nu har jag precis tagit en dusch och svalt några sömnpiller. lär väl sova gott, natti natti ♥


OnePiece

vecka 1 ska vi ju till vemdalen.
och visst vorde det otroligt mysigt att ha en one pice då?
fem dumma skåningar i bebis dräkter, haha nej men dem är faktiskt jätte mysig och bekväma.
josefin vill beställa sin redan nu men jag tror jag väntar så den är helt oanvänd när vi ska iväg :p   
 
dem här är två av min favoriter. men finn riktigt många välja bland! :D
 
    

fått en flaska i huvet

hej everybody, 
 
snart är det härliga lovet slut, sad but true. 
har varit riktigt underbart att bara slappa och inte gjort ett skit. 
har inte brytt mig om och träna heller. jävligt skönt fast ändå inte.
men nästa vecka blir ändå rolig då vi nior har praktik. jag ska vara hos en inrednings arkitekt i malmö som min mamma snällt har fixat till mig. härligt med föräldrar som har bra kontakter (y) 
 
igår åkte jag till bästis för vi skulle till en överrasknings fest för alexander som kommit hem från de varmare ställena, dock blev det inte så mycket surprise eftersom han redan visste om det. men det blev i alla fall en trevlig kväll med mycket dans och många skratt.
när vi kom hem vid två tiden satt det gott med lite nattamat och sen lite ben and jerry framför Valantines Day. fast det varade i och för sig inte länge innan mina ögon slocknade. men klart satt prutten uppe hela natten och väckte mig vid halv sju imorse och tyckte det var dags att gå och lägga sig, haha jotack! :)
idag har vi bara tatt det lugnt och min bror kom och hämtade mig och bokade biljetter till vemdalen.
jag och min bror, josefin och hennes bror, och min kusin jonas ska nämligen dit vecka 1 för lite skidåkning. det kommer bli riktigt nejs! :D  
 
nu ska jag se några avsnitt desperate housewives och njuta av sista kvällen/natten på lovet.
ha det gott vänner <3 
 


.

 
 
 

forever young

 
njuter av lovet med glädjen och frida. ligger bara och softar, lyssnar på skön musik och joy gör upp en plan för hur hon ska lyckas få MVG i alla ämnen som nu sitter uppspikad på robert pattinsons face. hoppas den funkar gumman ; )   
   
 vi gick till Lidl och skulle handla red bull och gottis innan, kommer till kassan, då har dem jävlarna tvång på legitimation för energidryck? och vafan varken jag eller frida har de men som tur hade joy så hon slängde upp det och tog mina med. tyvärr fick frida inte köpa och joy fick inte köpa till henne heller. 
vilken jävla bitch som jobba där, "det har ica och konsum också" eh nej? vi handlar på ica varje dag i skolan och inte fan har vi behöft visa leg?
aja, deras förlust : ) 
 
nu ska vi sätta på en go film och mysa vidare. ha de gott!


RSS 2.0